Jump to content

[INFORMACJE] [DYSKUSJA] XXI Edycja SkyBlock'a


Recommended Posts

Drodzy Gracze!

Po długim czasie oczekiwania, niespełnionych obietnic, niedopracowanych edycji - wracamy silniejsi!
Około 3 tygodnie temu rozpoczęliśmy prace nad XXI edycją SkyBlocka

Do zespołu programistów dołączyli MedsonxThauron oraz bobi.

Mimo ścisłej współpracy z naszym serwerem partnerskim CubeGame - wbrew plotkom, do SkyBlocka będziecie łączyli się w taki sposób, w jaki miało to do tej pory - przez adres IP mc.skyblock.pl. Ze względu na to, że chcemy wyrobić się przed wakacjami ze startem edycji (Plan ambitny, start może się lekko opóźnić, ale z całą pewnością będzie zapowiedziany w czerwcu) - SkyBlock pozostanie jeszcze na wersji 1.13.2. Jednak od kolejnych edycji planujemy pójść z nurtem i startować na nowszych wersjach minecrafta ;) 

Na ten moment poprawiliśmy około 30 błędów które zgłosiliście w trakcie poprzednich edycji, wliczając w to kompletne przerobienie tych elementów SkyBlocka, które nie były specjalnie dopracowane jak np. prace, ulepszenia, spawnery czy sklepy graczy. Sporo pracy jeszcze przed nami, aczkolwiek każdy stara się jak może + co najważniejsze, programiści mają dużo czasu na SkyBlocka.

Jako, iż po raz pierwszy w historii nie mamy żadnych ograniczeń jeżeli chodzi o techniczne aspekty SkyBlocka - zapraszamy Was, graczy, do dyskusji oraz składania swoich propozycji w tym temacie. Z chęcią ustosunkujemy się do ich wszystkich, a także odpowiemy na wszelkie palące pytania!

WRACAMY JUŻ WKRÓTCE!
Z pozdrowieniami Administracja SkyBlock.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Medson featured and pinned this topic

Z góry przepraszam, jeśli pytanie jest zbytnio nie na temat. 

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nowa edycja okaże się sukcesem, to czy skyblock nadal będzie w centrum uwagi? Pytam, ponieważ do tej pory skyblock jest priorytetem, więc jeżeli tworzenie nowej edycji dobiegnie już końca, to czy pracę nad cg zostaną wznowione? Jeśli wymagany jest przykład, odniosę się np. do Dueli, które administracja zaakceptowała, mówiąc że zostaną wprowadzone w przyszłości. Nie jest to oczywiście jedyny przykład, tylko generalnie pytam co dalej z przyszłością cubegame? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ascariasis napisał:

Z góry przepraszam, jeśli pytanie jest zbytnio nie na temat. 

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nowa edycja okaże się sukcesem, to czy skyblock nadal będzie w centrum uwagi? Pytam, ponieważ do tej pory skyblock jest priorytetem, więc jeżeli tworzenie nowej edycji dobiegnie już końca, to czy pracę nad cg zostaną wznowione? Jeśli wymagany jest przykład, odniosę się np. do Dueli, które administracja zaakceptowała, mówiąc że zostaną wprowadzone w przyszłości. Nie jest to oczywiście jedyny przykład, tylko generalnie pytam co dalej z przyszłością cubegame? 

Na ten moment ciężko powiedzieć, CubeGame jest napisany w kompletnie innym systemie. Osoby, które dołączyły do programistów (Ja, Thauron, bobi) raczej aktualnie będziemy się skupiać na SkyBlocku. Co przyszłość pokaże - pożyjemy, zobaczymy, miejmy nadzieję, że kiedyś faktycznie prace nad CubeGame ruszą. Obietnice składać mogę tylko względem SkyBlocka, bo tam wiem, że zależy to od mojej pracy, co do minigierek, niestety jest masa czynników niezależnych ode mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka, dam kilka propozycji na które się natknąłem na innych serwerach i bardzo mi się spodobały.

1) harvestery - blok z dispenserem który posiadał w środku enchsntowana złota siekierkę. W zależności od zainwestowanego kruszca limitowanego (w tym wypadku był to redstone) sięgał tyle kratek do góry. Niszczył gotowe dynie/melony gdy blok był obok i dochofzil sygnał redstone do niego.

Bardzo fajny pomysł, w dużym stopniu wpływałby na ekonomię serwera dlatego cena dyn mocno by oberwała. W sytuacji wprowadzenia bardzo dobrze działałby duży boost na wydobycie etheru z dyni.

2) umiejętności specjalne a'la mcmmo - dużo serwerów korzystało z te plugin i dużo na nim poległo. Źle zrobiony potrafi zepsuć całkowicie serwer ale dobrze zrobiony świetnie urozmaica rozgrywkę. Połączenie go z boostem z prac i wydobyciem etheru fajnie by się zgrywalo.

3) wprowadzenie prywatnego netheru na każdą wyspę ze specjalnymi stoniarkami na netherrak posiadający inny drop niż Stone. Można się także pokusić o prywatny end na podobnej zasadzie by móc farmic endermany

4) ulepszenia odległości, przesyłu i filtr itemow w hopperach. Fajnie ze jest limit hopperow na wyspę ale żeby zbalansowac ich ilość przydałby się boost na ich funkcjonalność. Możliwość jlepszenja za pieniądze/itemy hopperow by szybciej i więcej przekazywały itemy i dodatkowo mogły je wysyłać na np 20 kratek byłoby świetna opcja. Nikt nie mówi że musi to być tanie.

5) zakładam że również będzie praca rybaka - nie ma się co oszukiwać że jest okrutnie żmudna dlatego propowalbym za osiągnięcie któregoś poziomu łowienia dodawać ogólny boost do umiejętności np. Plus jedna sekunda czas trwania umiejętności specjalnej.

Pozostaje kwestia mendingu i tego czy będzie ogolnie dostępny ale również szansa na mending i drop lepszych itemow niż ryba byłby niezłym pomysłem na wyższych poziomach łowienia. 

 

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, szefcu napisał:

Siemka, dam kilka propozycji na które się natknąłem na innych serwerach i bardzo mi się spodobały.

1) harvestery - blok z dispenserem który posiadał w środku enchsntowana złota siekierkę. W zależności od zainwestowanego kruszca limitowanego (w tym wypadku był to redstone) sięgał tyle kratek do góry. Niszczył gotowe dynie/melony gdy blok był obok i dochofzil sygnał redstone do niego.

Bardzo fajny pomysł, w dużym stopniu wpływałby na ekonomię serwera dlatego cena dyn mocno by oberwała. W sytuacji wprowadzenia bardzo dobrze działałby duży boost na wydobycie etheru z dyni.

2) umiejętności specjalne a'la mcmmo - dużo serwerów korzystało z te plugin i dużo na nim poległo. Źle zrobiony potrafi zepsuć całkowicie serwer ale dobrze zrobiony świetnie urozmaica rozgrywkę. Połączenie go z boostem z prac i wydobyciem etheru fajnie by się zgrywalo.

3) wprowadzenie prywatnego netheru na każdą wyspę ze specjalnymi stoniarkami na netherrak posiadający inny drop niż Stone. Można się także pokusić o prywatny end na podobnej zasadzie by móc farmic endermany

4) ulepszenia odległości, przesyłu i filtr itemow w hopperach. Fajnie ze jest limit hopperow na wyspę ale żeby zbalansowac ich ilość przydałby się boost na ich funkcjonalność. Możliwość jlepszenja za pieniądze/itemy hopperow by szybciej i więcej przekazywały itemy i dodatkowo mogły je wysyłać na np 20 kratek byłoby świetna opcja. Nikt nie mówi że musi to być tanie.

5) zakładam że również będzie praca rybaka - nie ma się co oszukiwać że jest okrutnie żmudna dlatego propowalbym za osiągnięcie któregoś poziomu łowienia dodawać ogólny boost do umiejętności np. Plus jedna sekunda czas trwania umiejętności specjalnej.

Pozostaje kwestia mendingu i tego czy będzie ogolnie dostępny ale również szansa na mending i drop lepszych itemow niż ryba byłby niezłym pomysłem na wyższych poziomach łowienia. 

 

Pozdrawiam serdecznie

Siemka! Ustosonkuję się do Twoich propozycji, aczkolwiek zapraszam również innych graczy do dyskusji.

1) Naszym celem raczej zawsze było jak największe utrudnienie automatyzacji. Mamy ograniczenia pistonów (które można ulepszyć), a także redstona w celu sprawienia, aby właśnie zbieranie farm melonów/dyń/trzciny/marchewek/ziemniaków/brodawek przynosiło dobry dochód. Więc tutaj RACZEJ byłbym przeciwny takiemu rozwiązaniu.

2) Samego w sobie McMMO nie wprowadzimy, aczkolwiek rozwinęliśmy już i dobrze rozplanowaliśmy poziomy prac - mogą one później dawać faktycznie jakieś boosty, aktualnie po prostu dają boosta do etheru od x1.01 do x2.00 dodatkowo, w zależności od poziomu, aczkolwiek planujemy to rozwijać bardziej - więc jeżeli masz jakiekolwiek propozycje co do samych w sobie prac, chętnie wysłuchamy.

3) Prywatnego netheru nie chcemy wprowadzać, ale w przeciwieństwie do poprzednich edycji planujemy regularne resety netheru. Nether na tej edycji będzie nowy i fajnie przemyślany, o to się nie martwmy :] Co do endu - jeszcze nie było go na SkyBlocku, więc będzie to kwestia przemyślenia.

4) Ulepszenia wyspy przyspieszające hoppery pod względem tempa przesyłania przedmiotów, czy też odległości zbierania, są najbardziej jest wykonalne, przemyślimy sprawę z administracją i jeżeli nie będzie problemu aby skorelować to z ekonomią, wprowadzimy (jeszcze przed startem, bądź już w trakcie edycji - zobaczymy czasowo)

5) Odsyłam do odpowiedzi w pkt. 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krószfil

Witajcie.

 

może jakieś zwierzaki które będą nam towarzyszyły, można by było je kupić np. za 1mln kasy 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Gość krószfil napisał:

Witajcie.

 

może jakieś zwierzaki które będą nam towarzyszyły, można by było je kupić np. za 1mln kasy 

Cześć! Naszym priorytetem na powstającą edycję jest przede wszystkim wypuszczenie jej z jak najmniejszą ilością bugów (a najlepiej to bez żadnego!). Skupiamy się aktualnie na naprawie tego, co nie działało tak jak powinno oraz wprowadzeniu kilku mniejszych zmian wizualnych. Dodatki takie jak pety są opcją do przemyślenia na kolejne edycje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duzo youtuberów, duza reklama, duzo ludzi, poprawa wszystkiego co nie smigało. PRZEDEWSZYSTKIM przemyslana ekonomia =====> długa edycja, wszyscy humor gituwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Podczas poprzedniej edycji strasznie mnie zniechęcił do gry limit hopperów. Drogie jak nie wiem co, a i tak jest limit. Zdjął bym limit i dał możliwość craftingu. Tak to trzeba cały dzień stać na kaktusach, niefajnie. Jeśli by to zostało wprowadzone trzeba obniżyć ceny sprzedaży kaktusów (wiem że można też robić inne farmy z hopperami, ale żeby było szybciej będę podawał za przykład kaktusy) . W połączeniu ze sklepami na wyspie można by również tworzyć tzw. zarabiarki, gdy np. budujemy coś na wyspie gracz który odwiedzi naszą wyspę kupuje kaktusy taniej a sprzedaje w cenie sklepowej. Właściciel zarabiarki zarobił w czasie gdy rozbudowywał wyspę, a gracz również zarobił na kaktusach, wszyscy zadowoleni. Obecnie, gdy gracz zaczyna w trakcie trwania edycji strasznie ciężko mu się wybić bez żadnej rangi premium.

Pozdrawiam. :D

Edited by ananas13333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to bym generalnie chciał zobaczyć aktywny wkład programistów w serwer, a później to niech się dzieje co chce <3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ananas13333 napisał:

Podczas poprzedniej edycji strasznie mnie zniechęcił do gry limit hopperów. Drogie jak nie wiem co, a i tak jest limit. Zdjął bym limit i dał możliwość craftingu. Tak to trzeba cały dzień stać na kaktusach, niefajnie. Jeśli by to zostało wprowadzone trzeba obniżyć ceny sprzedaży kaktusów (wiem że można też robić inne farmy z hopperami, ale żeby było szybciej będę podawał za przykład kaktusy) . W połączeniu ze sklepami na wyspie można by również tworzyć tzw. zarabiarki, gdy np. budujemy coś na wyspie gracz który odwiedzi naszą wyspę kupuje kaktusy taniej a sprzedaje w cenie sklepowej. Właściciel zarabiarki zarobił w czasie gdy rozbudowywał wyspę, a gracz również zarobił na kaktusach, wszyscy zadowoleni. Obecnie, gdy gracz zaczyna w trakcie trwania edycji strasznie ciężko mu się wybić bez żadnej rangi premium.

Pozdrawiam. :D

Cześć!

Nawiązując do Twojej propozycji odnośnie hopperów, wprowadziliśmy już coś podobnego!!
Hoppery będą odblokowane od początku, w niewielkiej ilości, ale będzie można zwiększyć ich limit aż do 20!
Crafting również będzie zmieniony, ale o tym przekonacie się już na serwerze ;)
187436529_3886945968068098_6673122682290796070_n.png
Co do zarabiarek, postaramy się tak przygotować i modyfikować ekonomię, aby opłacało się prowadzić tego typu interes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Puki

A kiedy planujecie uruchomić edycję? Dacie rade w te wakacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.06.2021 o 1:50 AM, Gość Puki napisał:

A kiedy planujecie uruchomić edycję? Dacie rade w te wakacje?

Myślę, że z końcem czerwca/ewentualnie początkiem lipca ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Przede wszystkim postarajcie się o to, żeby kaska nie odbiła do głowy, tak, jak to z reguły bywało. Grunt to naprawa bugów na bieżąco, a mimo wielkich, ciężkich testów, one i tak się znajdą. Po tygodniu, dwóch, czy nawet po kilku miesiącach. To nieodłączna część jakiejkolwiek pracy. Po prostu trzeba aktywnie uczestniczyć w fixach.
Ciesze się, że Medson nareszcie jest osobą decyzyjna w całym projekcie i może wziąć nad nią piecze, bo jest to osoba ponadprzeciętna.


Z racji lepszych i gorszych wspomnień życzę powrotu na najlepsze tory <3
Powodzonka! :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...